JAMAICA I - YS FALLS, BLACK RIVER, PELICAN'S BAR

Després de descansar i gaudir tot un dia sencer al resort on estàvem allotjats a Montego Bay (la segona ciutat més important de Jamaica després de Kingston), era hora d'iniciar les excursions que havíem programat.

Vam estudiar la possibilitat de llogar un cotxe ja que l'any passat ja vam conduir per l'esquerra durant les nostres vacances a Irlanda i no ens va generar cap problema. Però després de llegir en un parell de foros que les carreteres no són bones, que no hi ha gaires senyalitzacions i que els locals condueixen de forma esbojarrada, la vam descartar.
Així que finalment vaig contactar amb Engelbert, un taxista de parla anglesa a través de la seva plana web i de seguida ens vam entendre.

Tal com vam quedar, allà estava ell, esperant-nos amb un rètol. Al lobby de l'hotel a les 9h. Amb un cotxe còmode i ampli.
La primera visita del dia va ser,

YS Falls

Una cascada amb set nivells en mig de la selva. Tot un espectacle visual. En un primer moment la temperatura de l'aigua tira enrere, però de seguida t'aclimates.
Els guies són molt atents i t'agafen la càmera per anar gravant o fent fotos perquè tu puguis gaudir amb tranquilitat i a més a més tinguis un bon record.

Segona parada,

Black River

Un dels rius més llargs de Jamaica, ple de manglars i habitat per cocodrils.

Ens va agradar molt. Durant el trajecte en barca ens van explicar que la causa que l'aigua sembli negra (en realitat és totalment transparent) és la descomposició de la gran quantitat de vegetació que s'hi va dipositant al llit del riu.
Una altra curiositat és que la ciutat de Black River va ser la primera en tenir electricitat a Jamaica.

Per finalitzar les excursions del dia, vam anar fins al,

Pelican's Bar

Localitzat al Treasure Beach, de camí cap a Negril.
Només s'hi pot accedir amb barca, cosa que li dóna un punt encara més exòtic a tot plegat.

És un bar rústic fet a base de canyes i molt precari, envoltat de pelicans que van i venen. El bar en si mateix no és gran cosa, però la veritat és que sorprèn. Petits bancs de fusta, begudes, souvenirs, cartells de tot el món que altres viatgers han anat deixant de record i no falta la típica Red Stripe (l'única cervesa produïda i comercialitzada a Jamaica)

Et pots banyar mentre et preparen peix fresc per menjar acompanyat d'arròs. També diuen que pots menjar llagosta. El dia que nosaltres vam anar, no hi havia.

Una última cosa que pots fer abans de marxar, és demanar que et gravin el teu nom en algun racó del bar deixant una propina.

I així va acabar el nostre primer dia d'excursions.
Si voleu saber més coses, aneu clicant als següents enllaços on trobareu els detalls de les diferents excursions.

SEGONA EXCURSIÓ - Mayfields i Negril.
TERCERA EXCURSIÓ - Martha Brae, Dunn's River, Blue Hole, Laguna Luminosa
ALTRES ACTIVITATS - Platja Dr. Cave i activitats amb Chukka.