DIA 3 - RUTA CAP A LONDONDERRY

Avui sí, avui comencem a veure l'Irlanda somiada.
Sortim de Belfast i la primera parada la fem a:

Kinbane Castle

Tot viatge té un moment únic i especial. Per mi, l'estona a Kinbane Castle val el viatge!
No és ni de llarg el lloc més bonic, però va ser el primer contacte real amb la natura irlandesa.
Un indret amb penya-segats, una platja rocosa plena de flors silvestres i un gran horitzó a l'infinit.

Portàvem tres dies a l'illa i en cap moment havíem vist sortir el sol... I allà, en total solitud, a la part més alta d'un penya-segat, va sortir el sol uns instants i ens va regalar un preciós arc de Sant Martí.
Vaig tenir temps a fer una única foto amb la càmera i una altra amb el mòbil i va desaparèixer. Tot i que la foto es queda molt curta, el record a hores d'ara ja és impagable!

Després rumb cap a:

Carrick a rede

És veritat que és un lloc bonic, però pel meu gust, massa enfocat al turisme i això li treu bona part de l'encant.
A la nostra ruta inicial, teníem previst anar al Sender de Gobbins, que està a la mateixa ruta costanera de la Calzada, però en intentar fer la reserva, ens van comunicar que tenien tancat perquè uns dies abans havia caigut una roca en mig d'un dels ponts. Una pena, perquè imagino que ens hagués agradat més!
Després camí cap a:

Giants Causeway

Aquí em va passar una mica com a Carrick a rede. Massa expectativa Vs realitat. Havia vist fotos espectaculars d'aquest indret i encara que sí que és un lloc recomanable, jo m'esperava més. Potser el fet d'haver vist anteriorment alguns paratges d'Islàndia, fan que no hagi sigut allò que jo imaginava. El que sí que em va agradar, va ser el centre de visitants... Una gran botiga, un restaurant i tot un muntatge interactiu que fan la visita encara més completa.
Aquí va ser on vàrem fer la paradeta per dinar. Després faríem una breu parada a:

White Rock Beach

Una platja que ens venia de camí cap a Londonderry i de parada obligatòria per nosaltres. Amb bandera blava i unes curioses roques blanques que li donen el nom a la platja.

És una pena desaprofitar els reflexos de l'aigua sobre la fina sorra en platges com aquesta on la marea és canviant. Sempre surt alguna fotografia de nosaltres fent "el burro" que paga la pena guardar!
Després de la breu parada... vàrem enfilar cap a Derry on teníem reservat l'allotjament del dia:

Londonderry

Tot i arribar a una hora prou bona, tornava a ploure... Així que la tarda no va ser gaire profitosa.
Ens vàrem dedicar a veure els dotze murals polítics situats al barri del Bogside.
A diferència dels de Belfast, aquests em van tocar la fibra. La solitud i la fina pluja acabaven de donar el toc melancòlic a l'ambient.
Després ja no ens van quedar ganes de seguir passejant i vàrem anar a comprar quatre coses que ens feien falta i cap al Bed and Breakfast a descansar.
A l'endemà ens esperaven unes quantes hores de cotxe per arribar a Wesport.

Si voleu seguir llegint sobre el viatge:
PRÒLEG - Viatge a Irlanda
DIA 1 - Arriba a Dublín
DIA 2 - de Dublín a Belfast
DIA 4 - de Derry a Wesport
DIA 5 - de Wesport a Galway
DIA 6 - de Galway a Killarney
DIA 7 - Península de Dingle
DIA 8 - de Killarney a Cork
DIA 9 - de Cork a Kilkenny
DIA 10 - de Kilkenny a Dublín
DIA 11 - Matí a Dublín i tornada cap a casa.