FLAM - DÍA 7



Per arribar a Flam des del mar s'ha d'accedir a través del fiord Sognefjord, el més llarg de Noruega. Una mica abans d'arribar al final, deixem aquest fiord per agafar un dels seus braços, el Aurlandsfjord. Allà, al seu extrem, trobem Flam.
És un llogaret força petit que té com a reclam turístic el seu famós tren Flamsbana.

Quan vàrem fer la nostra primera ruta de fiords noruecs, ens vàrem quedar amb ganes de pujar a aquest tren, però les escales que fèiem en aquella ruta no ens ho posaven fàcil i vam decidir deixar l'excursió per alguna altra ocasió. 
Així que en triar el creuer d'enguany hi havia una condició indispensable. Buscar una ruta amb escala sí o sí a Flam.

Com el vaixell et deixa a menys de 300 mts. de l'estació, l'escala és prou llarga per fer alguna activitat més...
Vàrem intentar fer la reserva del tren des de casa per internet però ens demanaven ser un grup de 10 persones com a mínim. Quan vam aconseguir agrupar-nos a través d'un fòrum, va resultar que s'havien exhaurit les entrades i l'única opció que quedava per anar per lliure era ser puntual a l'arribar. Comprar les entrades a primera hora del matí a la taquilla (sempre es reserven entrades per vendre a finestreta). I així ho vàrem fer. A primera hora estàvem allà per comprar entrades per pujar al tren a les 15h. 

D'aquesta manera, durant el matí vàrem poder veure Flam amb tota tranquil·litat. Vàrem passejar, vàrem fer fotografies i fins i tot ens va donar temps de recol·lectar gerds silvestres... Ummm!
...
Para llegar a Flam desde el mar se accede a través del fiordo Sognefjord, el más largo de Noruega. Un poco antes de llegar al final, dejamos este fiordo para coger uno de sus brazos, el Aurlandsfjord. Allí, en su extremo  encontramos Flan.
Es una aldea muy pequeña que tiene como reclamo turístico su famoso tren Flamsbana.

Cuando hicimos nuestra primera ruta de los fiordos noruegos, nos quedamos con ganas de subir a este tren, pero las escalas que hacíamos en esa ruta no nos lo ponían fácil y decidimos dejar la excursión para otra ocasión.
Así que al elegir el crucero de este año había una condición indispensable. Buscar una ruta con escala sí o sí a Flam.

Como el barco te deja a menos de 300 mts. de la estación, la escala es lo suficientemente larga para hacer alguna actividad más...
Intentamos hacer la reserva del tren desde casa por internet pero nos pedían ser un grupo de 10 personas como mínimo. Cuando conseguimos agruparnos a través de un foro, resultó que se habían agotado las entradas y la única opción que quedaba para ir por libre era ser puntual al llegar. Comprar las entradas a primera hora de la mañana en la taquilla (siempre se reservan entradas para vender en ventanilla). Y así lo hicimos. A primera hora estábamos allí para comprar entradas para subir al tren a las 15h.

De esta manera, durante la mañana pudimos ver Flan con toda tranquilidad. Paseamos, hicimos fotografías e incluso nos dio tiempo de recolectar frambuesas silvestres... Ummm !






Cap al migdia vam tornar al vaixell per dinar i just abans de les 15h ja estàvem esperant a l'estació per pujar al tren...
...
Hacia el mediodía volvimos al barco para comer y justo antes de las 15h ya estábamos esperando en la estación para subir al tren ...


 Portàvem tota la setmana amb un clima fantàstic i el viatge arribava al final, així que no les teníem totes amb nosaltres de què el temps aguantés sense pluja... però un dia més durant aquest viatge, el dia lluïa amb un sol radiant.
Així que vàrem tirar pel dret amb el nostre pla A:
Llogar unes bicicletes a la cafeteria que hi ha a la mateixa estació de Myrdal per fer el trajecte de tornada. Una ruta d'uns 21 km.  que valen molt la pena. Disposàvem de tres hores. Temps que creiem que era suficient!

Malgrat ser previsors, durant els primers 3 km. certs atributs masculins sen's van posar per corbata. El desnivell és brutal i si a sobre afegim un caminet estret ple de roques petites i soltes amb un precipici al teu costat...  Déu ni do!
Ai mareta! Doneu-nos forces per tenir el cap fred per pensar la manera més econòmica d'arribar a l'últim tram del viatge. Bergen. Perquè molt em temo que si tota la ruta és igual, no arribem a temps!
...
Llevábamos toda la semana con un clima fantástico y el viaje llegaba al final, así que no las teníamos todas con nosotros de que el tiempo aguantara sin lluvia... Pero una vez más durante este viaje , el día lucía con un sol radiante.
Así que seguimos adelante con nuestro plan A:
Alquilar unas bicicletas en la cafetería que hay en la misma estación de Myrdal para hacer el trayecto de vuelta  Una ruta de unos 21 km. que valen la pena. Disponíamos de tres horas. Tiempo que creíamos que era suficiente!

A pesar de ser previsores, durante los primeros 3 km. ciertos atributos masculinos se nos pusieron por corbata. El desnivel es brutal y si encima añadimos un sendero estrecho lleno de rocas pequeñas y sueltas con un precipicio a tu lado ... Dios mío!
Ay mamita! Danos fuerzas para tener la cabeza fría para pensar la manera más económica de llegar al último tramo del viaje. Bergen. Porque mucho me temo que si toda la ruta es igual, no llegamos a tiempo!



Mireu si no exagero...

Dels 800 mts. de desnivell que hi ha en els 21 km. La gran majoria són al primer tram. Després, un cop acaba la siga saga que es veu a la imatge, la resta de trajecte és cosa de nens. Gairebé tot en una baixada moderada que és una delícia.
Després del primer ensurt, tornaríem a repetir amb els ulls tancats aquesta experiència perquè és la que més ens va agradar de tot el viatge.
El paisatge és fascinant i t'hi trobes pràcticament sol gaudint de la natura per els quatre costats.

Ara ja sabeu que si us animeu a tornar amb bicicleta, haureu de calcular unes dues horetes ben bones, baixant els primers tres quilòmetres molt a poc a poc i parant a fer poques fotografies.
Si voleu parar en algun tram que bé paga la pena, intenteu reservar una mica més de temps.

Nosaltres finalment vàrem fer el trajecte amb poc més de dues hores. El acolloniment de l'inici no ens va deixar parar tant com ens hagués agradat!!
...
Mirad si no exagero...

De los 800 mts. de desnivel que hay en los 21 km. La gran mayoría están en el primer tramo. Después, una vez terminado el zig zag que se ve en la imagen, el resto de trayecto es cosa de niños. Casi todo en una bajada moderada que es una delicia.
Aún con el primer susto, volveríamos a repetir con los ojos cerrados esta experiencia porque es la que más nos ha gustado de todo el viaje.
El paisaje es fascinante y te encuentras prácticamente solo disfrutando de la naturaleza por los cuatro lados.

Ahora ya sabéis que si os animáis a volver en bicicleta, debéis calcular unas dos horas bien buenas, bajando los primeros tres kilómetros muy despacio y parando a hacer pocas fotografías.
Si os queréis detener en algún tramo que bien vale la pena, intentad reservar un poco más de tiempo.

Nosotros finalmente hicimos el trayecto en poco más de dos horas. El acojonamiento del inicio no nos dejo parar tanto como nos hubiese gustado!!


Voleu veure les diferents escales del viatge? - ¿Queréis ver las diferentes escalas del viaje?

Pròleg - Prólogo
DÍA 1. Edimburg, Escòcia
DÍA 2. Leith, Escòcia
DÍA 3. Invergordon, Escòcia
DÍA 5. Geiranger, Noruega
DÍA 6. Olden, Noruega


Comentarios

Mónica López ha dicho que…
M'ha encantat aquesta entrada. Donen ganes d'anar cap allà ara mateix!
Bones festes.

Entradas populares